-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36771 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:42

1- لطفا شيوه ترويج فرهنگ اطاعت از اهل بيت «عليه السلام » به جاي تشريفات براي اهل بيت «عليهم السلام » رابيان فرماييد ؟ اطاعت بهتر است يا تشريفات و مراسم ؟
باتشكر از دلسوزي و احساس مسئوليت شما نسبت به ترويج فرهنگ اسلام و اهل بيت ( ع ) هر كس براي رسيدن به اهداف خويش در كمين فرصت است هم مسلمانان و هم كافران.
امير المومنين علي ( ع ) مي فرمايند :{ انتهزوا فرص الخير فانها تمر مر السحاب} (1) ترجمه : «فرصتهاي خيررا غنيمت شماريد زيرا همانند ابرها مي گذرد » در تبليغ معارف و فرهنگ اطاعت از رسول و ائمه اطهار مبلغ نيز بايد با بهره گيري هوشيارانه از فرصتها بايد بدنبال نشر معارف و احكام دين باشد. پيامبران در فرصتهاي مختلف براي اهداف عاليه خود بهره ي جستند و از تبليغ دين خود از عهده اينكار خوب برمي آمدند . حضرت يوسف ( ع ) در زندان مقابل زندانيان مادي مسلك دلباخته زر و زيور مي فرمايد :{ رب الجن احب الي مما يدعوني ....}( 2)« خدايا زندان را با تمام سختيايش براي من دوست داشتني تر است از آنچه مرا بدان مي خوانند.» دنباله داستان زندان يوسف ( ع ) دو زنداني خواب مي بينند و براي تغيير خواب حضور يوسف ( ع ) شرفياب مي شوند و از او تعبير خواب ميخواهد . يوسف از فرصت استفاده كرد و ضمن آنكه قول ميدهد كه صبر كند تعبير خوابتان خواهم گفت ليكن از خداي خود سخن به ميان مي آورد و بدنبال آن مي فرمايند : { يا صاحبي السجن اارباب متفقرون خيرام الله الواحد الهقار} (3) حضرت با ايجاد يك سوال تأمل بر انگيز شكي بر انديشه خفته آنان وارد مي كند. و سوال ميكند اي دو رفيق زندانيم آيا خدايان پراكنده بتها و الهيه اساطري بهترند يا خداي يگانه مقتدر . و فطرت خفته آنان را بيدار ميكند و سپس به تعبير خواب آنان مي پردازد و ايضا حضرت ابراهيم ( ع ) هنگاميكه شهر را ساكت و آرام مي بينيد تردردست همه بتها را روي زمين مي ريزد و و قتي مردم به شهر برگشته و به بتخانه بتها را سرنگون و شكسته مشاهده ميكنند كارشناسان ابراهيم ( ع ) را متهم رديف اول ميدانند ابراهيم را دستگير و به محل وقوع جرم مي آورند و سوال ميكنند ,كه اين كار توست ؟ ابراهيم ( ع) فرصت طلائي را از دست نمي دهد و مي فرمايد :{ بل فعله كبيرهم فسئلواهم ان كانو ينطقون }
ترجمه : «آن بت بزرگ اينها را شكسته است اگر سخن مي گويند از آنها بپرسيد !! بت پرستان بخود آمده و به يكديگر گفتند در حقيقت شما ستمكاريد و اين همان نتيجه ايست كه ابراهيم ( ع ) به دنبال آن بود» .
پيامبر بزگوار اسلام (ص) هم به طور كلي هيمن روش را پيگير ي ميكردند و نزول تدريجي قرآن غالبا بر اساس بيان معارف ديني بوده است , هنگاميكه حادثه اي پيش مي آمد يا مسئله اي مطرح ميگردند و اذهان مردم را بسوي مطلبي متوجه ساخت به همان مناسب و درهمان فرصت آياتي از قرآن مجيد نازل ميگرديد .
گاهي رسول خدا ( ص) فرصت سازي كرده و سپس پيام خود را ابلاغ مينمودند. بعنوان مثال پيامبر (ص) همراه اصحاب خود از بيابان بي آب و علف ميگذرند حضرت به اصحاب فرمان گرد آوري هيزم ميدهند آنان ميگويند . يا رسول الله اينجا كوير است و هيزم ناياب پيامبر فرمودند : برگرديد هر چه يافتيد بياوريد مسلمانان به امر پيامبر ( ص ) به دنبال هيزم در بيابانها پراكنده شدند و هركس مقداري هيزم ناچيزي با خود آورد و روي هم ريختند و تپه اي هيزم نمودار گرديد, در اين جا بود كه پيامبر (ص ) فرصت را غنيمت شمرده و فرمود « گناهان شما در حاليكه اندك بنظر ميرسد اينگونه گرد مي آيد و شما از آن بي خبريد »
شيوه ترويج و تبليع فرهنگ اهل بيت ( ع ) بايد از فرصتهاي ماهها ي رمضان محرم , صفر , ايام فاطميه , تابستان و ايام تولد امامان و شهادتشان استفاده بهينه كرد و فرا خواني عمومي بسوي خدا و عمل نيكو و سيره پيامبر و ا ئمه اطهار كتابهاي ما شيعيان پراست از احاديث و كلمات گهر بار كه سعادت دنيا و آخرت پيروانشان در آن نهفته است بمردم برسانيم و از مراسمات مذهبي كمال استفاده را ببريم .
البته اين را نبايد منكر شد كه گاهي تشريفات و مراسم تاثير آن بيشتر است . اما تشريفات و مراسمي كه موجب وهن دين و برزخ و اسرافكاري نباشد و در لابلاي مراسمات و تشريفات نكات سازنده از زندگي پيامبران و امامان ( ص ) به شنوندگان و بيندگان القاء نمود .
خدا به شما توفيق بيشتر مرحمت فرمايد.
البته منظور شما از تشريفات واضح نيست؛ اگر منظورتان خرج و مخارجي است كه در حرم مطهر انجام ميشود ,كه آن خودش داراي توجيهي است كه بايد در جاي خود بيان شود. اگر منظور شما مجالس استكه براي اهل بيت (ع ) برگزار مي شود, كه اين خودش يك نوع بستر سازي است تا بتوان تبليغ كرده براي تبليغ زندگي ائمه بايد فضا و بستر آماده باشد و الانمي شود پيام ائمه ( ع) رابه ديگران انتقال دارد و پس از نوعي اين تشريفات واجب و لازم است كه مقدمه اي هستند انجام آن واجب كه تبليغ فرهنگ ائمه ( ع ) است .
منابع :
1- غررالحكم
2- سوره مبارك يوسف , آيه 33
3- سوره مباركه انبياء , آيه 63

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.